Wyświetl szczegóły problemu

IdentyfikatorProjektKategoriaWidocznośćData modyfikacji
0000031Poland RebuildingGrafikapubliczny2023-07-07 00:37
ZgłaszającyDanasek Przypisany domichaleczeq  
PriorytetwysokiWażnośćważnyPowtarzalnośćzawsze
Status potwierdzonyRozwiązanieotwarty 
PlatformaPCSystem operacyjnyWindowsWersja systemu10
Wersja produktu2.5 
Temat0000031: Czarne tekstury modeli
Opis

Witam przychodzę tutaj, ponieważ mimo instalowania PR 3 razy, sprawdzania wszystkiego mam problem z modelami. Najczęściej tyczy się to bilboardów, bo są po prostu czarne, ale również i niektórych modeli budynków (jak stacji benzynowych, gdzie jest również czerń oraz ich tak jakby poświata) oraz czasami przy znakach drogowych, dziękuje.

ZnacznikiBrak powiązanych tagów.
Dołączone pliki
ets2_20210523_202624_00.png (3,284,345 bajtów)
ets2_20210523_202643_00.png (3,246,025 bajtów)
ets2_20210523_163144_00.png (3,327,890 bajtów)
ets2_20210523_202423_00.png (3,055,953 bajtów)
ets2_20210523_202532_00.png (2,765,385 bajtów)
Pozycja z pliku bugs.txt (każda lokalizacja w nowej linii)
Wersja REV modyfikacji9649

Powiązania

istnieje kopia 0000089 zamkniętymichaleczeq Niewidoczne nazwy na znakach + czarne firmy 
istnieje kopia 0000088 zamkniętymichaleczeq Niewidoczne nazwy na znakach + czarne firmy 
istnieje kopia 0000108 zamkniętymichaleczeq Czarne tekstury budynków, dróg oraz znaków z OpenGL 

Aktywności

michaleczeq

2021-05-24 00:29

administrator   ~0000010

Problem jest mi znany. Dzieje się tak gdy korzysta się z trybu OpenGL.
Staram się systematycznie naprawiać modele z czarnymi teksturami tak, by na OpenGL również działały, ale to zajmuje sporo czasu.
Rozwiązaniem problemu w twoim wypadku (widzę że korzystasz z Windowsa) będzie odpalenie gry w trybie DirectX11.

Przy okazji zmienię też temat by bardziej odzwierciedlał problem :)

mavethee

2022-04-18 14:53

zgłaszający   ~0000064

Problem w tym, że jakoś szczególnie tego wyłapać się nie da bo to byłoby miliard screenów, Poland Rebuilding nadpisuje niektóre budynki, bo w Middle East jest czarno niekiedy, Red Sea to samo, Project Balkans to samo, głównie barierki, budynki czy przejścia graniczne więc pytanie do was jakie obiekty były podmieniane :D

michaleczeq

2022-04-19 00:36

administrator   ~0000065

Nie tyle modele co wspólne tekstury. Wiem że istnieje o najmniej 1 mapa która odradza grę na OpenGL (czyli tym samym MacOS) właśnie w związku z czarnymi teksturami.
Rozumiem że bez PR na np. Middle East tekstury są OK?

A co do zgłaszania takich miejsc, nie chodzi mi tyle o fotografowanie ich wszystkich, a jedynie wysyłanie lokalizacji z dużym zagęszczeniem takich modeli. My przecież też możemy odpalić sobie grę w trybie OpenGL i je wyłapać, ale najpierw musimy wiedzieć gdzie najbardziej wadzą.
Naprawa choćby 1 modelu, naprawia również sporo innych miejsc ponieważ zazwyczaj takie modele są wykorzystywane po kilkadziesiąt razy na mapie.

Od momentu gdy ten problem został zgłoszony pierwszy raz, naprawionych zostało już setki takich tekstur (w zdecydowanej większości budynki). Widać to po wielu miastach gdzie dawniej przez ten błąd były one całkowicie czarne i tylko nieliczne modele były dobre. Dziś na szczęście jest to już na odwrót, i to te poprawne modele przeważają.

Dlatego też powtórzę jeszcze raz. Jak Ktokolwiek grający na OpenGL zobaczy jakieś takie miejsce, gdzie zagęszczenie takich tekstur będzie bardzo duże, albo będzie się mocno rzucać w oczy, to wystarczy podać samą lokalizację dokładną, a my już resztę zrobimy.

mavethee

2022-04-19 12:45

zgłaszający   ~0000066

"Wiem że istnieje o najmniej 1 mapa która odradza grę na OpenGL (czyli tym samym MacOS) właśnie w związku z czarnymi teksturami."

RusMap ma napewno problemy z OpenGL ale są to jedynie czarne obiekty w kszałcie X zamiast drzew po drodze i nie ładujący się krajobraz tylko skupisko czarnych kwadratów na niektórych odcinkach, co widać też na GPSie w postaci czworokątów, ale to nie ma nic wspólnego z PR więc tyle w temacie.

"Rozumiem że bez PR na np. Middle East tekstury są OK?"

Tak, Middle East jak i cały ProMods bez Poland Rebuilding działa, dopytywałem się na discordzie ProModsów i porównywałem widoki z załadowanym PR jak i bez.
Z Project Balkans muszę jeszcze się upewnić, ale działa to tak samo, czarne drogi od których odbija się słońce, drogi konfliktują ze sobą walcząc o "pierwszeństwo wyświetlenia".
Wjazd na Lembork, znaki na drodze w stronę Gdańska, Przejścia Graniczne z Białorusią czy Ukrainą, czarne jak smoła, flagi itd. Domyślam się że to już kwestia Road Connectora ProMods + ME + PR + RusMap + Roextreme, Project Balkans pewnie używa tej samej tekstury bo tam dzieje się identycznie, Middle East na przejściach Izrael - Jordania, Izreael - Egipt też, skupisko czarnych budynków w stolicy Libanu.

Postaram się jeszcze tych miejsc wyłapać i pozapisywać dokładniejsze położenia.

mavethee

2022-05-02 17:18

zgłaszający   ~0000068

Przejście Graniczne PL-CZ (Śląsk Cieszyński), czarne budynki i asfalt.

michaleczeq

2022-05-02 22:25

administrator   ~0000069

@mavethee
Sprawdziłem i nie ma tam żadnych czarnych modeli na OpenGL prócz 1 pojazdu i kilku reklam.
Drogi i budynki są w porządku.

użytkownik153

2023-07-02 13:02

  ~0000121

Cześć. Chciałbym zgłosić kolejne czarne tekstury występujące w Gorzowie Wielkopolskim. Nadmienię, że korzystam z MacOS.

michaleczeq

2023-07-07 00:37

administrator   ~0000122

Jeżeli chodzi o treści na znakach, to ich póki co naprawiać nie będziemy przede wszystkim dlatego, że te znaki dążą do całkowitego usunięcia, a w ich miejsce w przyszłości pojawią się znaki szablonowe.
Na wersji 3.0 już ich znaczna część została podmieniona, a po jej wydaniu w planach jest stopniowa wymiana znaków na pozostałych częściach mapy, więc nie chcemy naprawiać czegoś, czego już nie używamy i będziemy usuwać, bo to chwilę zajmuje.
Ale jeżeli widzisz na mapie czarne tekstury budynków, reklam itd. to jak najbardziej możesz zapodać a my to postaramy się ogarnąć :)

Historia zgłoszenia

Data zmiany Nazwa użytkownika Pole Zmiana
2021-05-23 20:28 Danasek Nowe zgłoszenie
2021-05-23 20:28 Danasek Status nowy => przypisany
2021-05-23 20:28 Danasek Przypisany do => michaleczeq
2021-05-23 20:28 Danasek Dodano plik: ets2_20210523_202624_00.png
2021-05-23 20:28 Danasek Dodano plik: ets2_20210523_202643_00.png
2021-05-23 20:28 Danasek Dodano plik: ets2_20210523_163144_00.png
2021-05-23 20:28 Danasek Dodano plik: ets2_20210523_202423_00.png
2021-05-23 20:28 Danasek Dodano plik: ets2_20210523_202532_00.png
2021-05-24 00:29 michaleczeq Dodano komentarz: 0000010
2021-05-24 00:30 michaleczeq Temat brak pojawiających się modeli => czarne modele
2021-05-24 00:30 michaleczeq Wersja DEV modyfikacji => 9649
2021-05-24 00:31 michaleczeq Status przypisany => potwierdzony
2021-05-24 00:31 michaleczeq Temat czarne modele => Czarne tekstury modeli
2021-12-27 22:18 michaleczeq Powiązanie dodane istnieje kopia 0000089
2021-12-27 22:19 michaleczeq Kategoria Modele => Grafika
2022-01-08 01:58 michaleczeq Powiązanie dodane istnieje kopia 0000088
2022-04-18 02:02 michaleczeq Powiązanie dodane istnieje kopia 0000108
2022-04-18 14:53 mavethee Dodano komentarz: 0000064
2022-04-19 00:36 michaleczeq Dodano komentarz: 0000065
2022-04-19 12:45 mavethee Dodano komentarz: 0000066
2022-05-02 17:18 mavethee Dodano komentarz: 0000068
2022-05-02 22:25 michaleczeq Dodano komentarz: 0000069
2023-07-02 13:02 użytkownik153 Dodano komentarz: 0000121
2023-07-02 13:02 użytkownik153 Dodano plik: Zrzut ekranu 2023-07-2 o 12.49.13.jpg
2023-07-07 00:37 michaleczeq Dodano komentarz: 0000122